Insights
Här har vi plockat ihop en liten skattkista med insikter, råd och trender inom sociala medier, och mycket mer. Dyk djupare in i våra insikter och låt dig inspireras för att maximera din digitala närvaro.
Vad var det som hände med TikTok i USA?
Den 19 januari 2025 ville amerikanska staten att TikTok bannas i USA. 170 miljoner användare skulle påverkas samt 17.000 hade förlorat sina jobb. TikTok stängdes ner i USA och innan hade flera amerikanska influenser gråtit och tagit hejdå av appen. Vissa andra hade dock gjort en roligare grej med att avslöja en sista hemlighet innan appen försvann. Vilket är roligt nu i efterhand då TikTok kom tillbaka ish 12 timmar senare.
Sociala medier året: What’s hot and what’s not?
2025 bjuder på en spännande utveckling inom sociala medier, där vissa trender tar fart medan andra står inför utmaningar. Autentiskt, opolerat innehåll vinner mark och AI-genererade lösningar dominerar, med verktyg för både bildförbättring och copywriting som blir allt vanligare. TikTok Shopping och social media optimization (SMO) har exploderat, vilket öppnar nya dörrar för annonsörer att nå sina målgrupper. Samtidigt blir det allt viktigare att samla in och äga sin egen data, särskilt när tredjepartscookies försvinner. Men trots alla tekniska genvägar, är det avgörande att behålla den mänskliga touchen. Vissa gamla trender, som det liggande formatet, är förbi och influencer-marketing behöver omvärderas. 2025 är året då anpassning och innovation står i centrum.
Fyra äggstra bra marknadsföringstips inför påsken
Påskens glada festligheter står för dörren så låt ditt företag skina likt en solig påskdag! Att pynta din företagsprofil med påskglädje sprider inte bara glädje och entusiasm, utan ökar också din synlighet och stärker ditt varumärke. Vi har samlat tre inspirerande tips för att ge ditt företag det där extra påskglittret.
Fyra tips på hur du charmar dina kunder under alla hjärtans dag!
Kanske vill du inte ha tillbaka det gamla exet men en gammal kund går alltid an. Alla högtider är en bra tid att lägga extra krut på marknadsföringen. Genom att använda bra metoder kan du vinna nya men även gamla kunder. Kom ihåg att anpassa din marknadsföring för att passa högtidens tema och kundens behov.
Redo för ett bättre resultat?
Hör av dig så hjälper vi dig med allt från att ta fram målgrupp till att sätta strategi för dina sociala kanaler.